Известие

Collapse
No announcement yet.

dhtj, ecotronic и компания срещу Jtdm

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
    BO, защо концепцията във F1 е бързооборотен и малолитражен мотор вместо обратното?

    При еднакви мощности.
    Защото ограниченията го налагат.
    Иначе искат да свалят оборотите за сметка на вътрешното налягане. Демек да се доближат до концепцията на дизела. Защото няма смисъл да "катериш" обороти.
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    Comment


    • #92
      Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщение
      Ми то това е, 1ва и 2ра. Даже гуми трудно върти. Ако не вярваш опитай, тръгни на 1ра плавно и както се движиш наритай газта до долу, направи същото и на 2ра. Веднага ще усетиш колко му е силата (ако не ти се занимава ще ти кажа - никаква). Само за справка ще кажа че повечето читави жтд и 3та припищяват гуми по този начин.
      Мощността на мотора се измерва в конски сили, а не във въртене на гуми.
      Като това последното не виждам смисъл и да го коментирам даже, щото има сто вида настилки и триста вида гуми.

      Първата ми кола беше едно рено 95 коня на газ, което въртеше гуми и на 3та. Значи е яко като 2.4жтд, така ли?
      156 2.0TS

      Comment


      • #93
        Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
        Защото ограниченията го налагат.
        Иначе искат да свалят оборотите за сметка на вътрешното налягане. Демек да се доближат до концепцията на дизела. Защото няма смисъл да "катериш" обороти.
        Питам, защо е такава концепцията.

        Ограниченията можеше да ограничават оборотите вместо кубатурата.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #94
          И аз така с Приуса въртя гуми "на трета". На лед.
          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
          Питам, защо е такава концепцията.

          Ограниченията можеше да ограничават оборотите вместо кубатурата.
          Те ограничават всичко. Ако нямаше ограничения, то на дали щяха да минават 9к оборота.
          Точно такава е концепцията преди години, защото е много по-ефективно при смяна на предавка да смъкнеш малко обороти и да "катериш" много малко и ДВГ-то да е почти винаги в мах мощност. Както правят и съвременните двигатели и кутии / автомобили. Общо взето при смяна на предавки оставаш почти винаги в мах мощност на двигателя и след смяната.
          Ама както разбрах има хора които искат да катерят нещо имагинерно.
          Last edited by BO; d.m.y г., 22:48.
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Comment


          • #95
            С 10 годишни менте-гуми пак става. ТигАр, Матадор и т.н.
            156 2.0TS

            Comment


            • #96
              Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
              С 10 годишни менте-гуми пак става. ТигАр, Матадор и т.н.
              Да, ако е на подемник.
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Comment


              • #97
                Aбе както и да го въртиш, дизели във Ф1 няма да пуснат. Нито пък в мото ГП.
                Даже и от Льо Ман ги спряха, след като приключи маркетинговата кампания на ВАГ.
                156 2.0TS

                Comment


                • #98
                  Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                  Aбе както и да го въртиш, дизели във Ф1 няма да пуснат. Нито пък в мото ГП.
                  Даже и от Льо Ман ги спряха, след като приключи маркетинговата кампания на ВАГ.
                  Бая скъпа кампания ще да е било, за да платят на всички да падат.
                  Но това пък важи и за големите превозни средства, които не могат да си позволят разходите и ненадежността на бензина.
                  А ние караме нещо по средата и за това примерите са неизмерими.
                  Аз като се кача на автомобил, нито имам стремежа да карам като Ф1 и да катеря обороти, нито да карам в 500 оборота разлика, като някой Актрос.
                  Затова няма как да се каже, че това ставало, защото ракетите на Мъск са в този цвят.

                  Приемам, че технически не може да си защитиш тезата и единственото е лично предпочитание, което не го прави "правилното".
                  Last edited by BO; d.m.y г., 23:23.
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Comment


                  • #99
                    Не са плащали на никой да пада.
                    Просто ограниченията за бензинови и дизелови мотори бяха доста неравностойни през годините на доминация на ТДИ.

                    Бензините трябваше да са атмосферни, имаше ограничение върху броя зареждания и големината на резервоара и т.н... Не ги помня нещата конкретно, трябва да проверя точно как беше, но помня че така беше нагласен регламента, че дизелите да имат предимство.
                    156 2.0TS

                    Comment


                    • Само да отбележа мнение номер 100
                      Нямам какво да добавя към този момент, освен че съм си взел 2 пакета семки със сол и биричка
                      Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                      Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                      Горе главата, нищо че е празна...

                      Comment


                      • Turbo diesels can be 3,7 L, unsupercharged petrol 3,4 L, and petrol turbo 2L.

                        Тва е от 2010-11. Смятай колко равностойно.
                        156 2.0TS

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                          Turbo diesels can be 3,7 L, unsupercharged petrol 3,4 L, and petrol turbo 2L.

                          Тва е от 2010-11. Смятай колко равностойно.
                          Никой не спори, че от бензин може да изкараш по-голяма литрова мощност. Това си е факт.
                          Ограниченията се слагат, за да ограничат тоталната мощност. И точно тук идва доминацията на дизела, защото той няма нужда да катери обороти и по този начин средната отдавана мощност при смяна на всяка предавка става по-голяма.
                          Това искам да ти кажа, че е тъпо да се изтъква недостатъка като предимство. Това, че те кефи не го прави по-добро.
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Comment


                          • Мани ме мене, аз не разбирам, а и мнението ми няма значение.

                            Кажи ти, защо американците не карат дизели, като могат да си го позволят, имат технологии и акъл, летели са в космоса, със сигурност са можели да направят някой турбодизелов мустанг, ама не са го направили? Що? Що 70 години са карали само атмосферни бензинови осмаци и от време на време някой суперчарджнат?

                            Защо в дубай, катар, саудитска арабия не карат дизели, като е толкова хубаво по твоите думи? Защо суперколите не ги правят с дизели - ферари, ламборгини и т.н..? Хем щяха да са по-икономични, хем нямаше да "катерят обороти" и щяха да имат мноооого торк....?

                            Защо луксозните автомобили не ги правят с дизели?
                            Бентли, ролс-ройс, майбах? Това са големи коли по 3 тона, някой тракалник от ивеко щеше да ги влачи много хубаво, ама те ми слагат некви W12 и V12 бензини, що?
                            Last edited by dhtj; d.m.y г., 00:01.
                            156 2.0TS

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                              Мани ме мене, аз не разбирам, а и мнението ми няма значение.

                              Кажи ти, защо американците не карат дизели, като могат да си го позволят, имат технологии и акъл, летели са в космоса, със сигурност са можели да направят някой турбодизелов мустанг, ама не са го направили? Що? Що 70 години са карали само атмосферни бензинови осмаци и от време на време някой суперчарджнат?

                              Защо в дубай, катар, саудитска арабия не карат дизели, като е толкова хубаво по твоите думи? Защо суперколите не ги правят с дизели - ферари, ламборгини и т.н..? Хем щяха да са по-икономични, хем нямаше да "катерят обороти" и щяха да имат мноооого торк....?
                              Елементарно. Защото горивото им е евтино. Ама ако горивото им е скъпо, като в Европа, това става голямо перо в експлоатационните разходи на един автомобил. И тогава трябва да се бориш с допълнителни технологии и идва на помощ дизела.
                              Я само се разрови когато в щатите става кризата през 70 какво става с големите им Ве осмаци. Сигурно ако имаха дизелови модели на пазара като в Европа, то щяха да направят дял от 80%.
                              Last edited by BO; d.m.y г., 00:20.
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Comment


                              • Ето, сам стигна до извода, че единствения плюс на дизела при леките автомобили е икономията.

                                Всичко друго - нютони, обороти, средна мощност и т.н. е ала-бала.
                                Защото ако имаше някакво друго предимство, щяха да го осъзнаят хората с евтиното гориво. Но явно не са видели нищо и са решили да си карат на бензин.
                                156 2.0TS

                                Comment

                                Working...
                                X